Monday, May 7, 2007

Models of Girl Charms

Click here to see more pics


Tuesday; May 1st 07
Tugu Negara KL

Saya ada seorang sahabat yang saya kenal dari kecil nya berusia 13 tahun dan kini sudah berusia 28 tahun.. kini sudah 15 tahun usia persahabatan kami... dahulu saya kagum melihat dia menjahit walau hanya menjahit beg projek Ekonomi Rumahtangga.. dan hari ini saya amat berbangga dengannya kerana meneruskan minat nya itu dengan menubuhkan Girl Charms.. satu ruang untuknya menzahirkan bakat yg di kurniakan Tuhan.. iyer.. dialah yang menjahit baju kanak2 ini semua.. sungguh berbakat bukan?




Hari2 terawal dia menubuhkan Girl Charm, saya menerima satu sms darinya..menyatakan hasrat utk mengambil gambar model2 terawal baju rekaannya.. :D dan saya rasa sangat bertuah kerana dia telah memberi sepenuh kepercayaan itu kepada saya.. membaca smsnya saja telah membuat hati ini teruja... bayangkan bekerjasama dengan kanak2 13 orang sekaligus.. memanglah satu yang saya idamkan..





Ini adalah suatu yang baru bagi saya.. biasanya dalam satu masa, saya hanya shoot 1 ke 3 org kanak2 sahaja.. paling ramai pun ketika besday party.. tapi ini sangat berbeza.. saya bukan sahaja perlu mengambil gambar wajah2 mereka yang comel.. malah perlu menampilkan juga baju2 yang dipakai oleh mereka..


Banyak pengalaman yang saya dapat pada hari itu.. model2 ini memang charming2 belaka.. semuanya berbeza2.. perlu approach yang berbeza2.. ada yang dari awalnya memang asyik tersenyum.. ada yg malu2 kucing.. ada juga yang tidak mahu bergambar langsung.. ada juga yang hanya 'panas' ketika sessi sudah berakhir.. heheh.. hai kanak2.. memang begitulah mereka....


Kin, aku mau kau tersenyum melihat baju2 rekaan kau yang cantik2 ini.. Ko membuatkan kanak2 ini nampak lebih cantik.. u must be proud of it..
thanks sgt sebab percaya kat aku and bagi aku kesempatan utk ambik gambar kanak2 ni semua.. i have a really awesome experience working with u friend! Thanks again :-)

Quote
"Bye..Thanks a lot..walau aku tahu ucapan ni tak setanding ngan apa yg ko dah beri n bantu n sokong aku.and etc...aku mmg tersenyum lebar tgk gambar2 ni tau..macam tak sangka hasil kerja kita digabungkan..."
~Shikin; the owner of Girl-Charms


Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors