Wednesday, April 2, 2008

Its Haziq's 8th Birthday Bash!!






Enjoy! FUN! Thrill! HAPPY! are the best words to desribe the party. Berbeza sedikit birthday party yang saya hadiri kali ini.. kalau biasanya anak kecik yang comel2 menghiasi majlis, kali ini tiba masa saya beramah mesra dengan anak2 yang semakin meningkat usia pula.. lihat saja theme ini.. TRANSFORMERS.. jadi sudah pasti semua sedia maklum bagaimana karaktor mereka semua kan ;-)




Kebanyakan mereka hadir tanpa di temani ibu bapa.. parents hantar sampai ke pintu pagar sahaja dan apabila party berakhir, ibu bapa mereka datang menjemput mereka pulang. Mereka betul2 datang meraikan sambutan rakan mereka iaitu Haziq yang kelihatan sangat comel dan riang gembira sungguh mukanya.. Tanpa ada sedikit pun waktu yang dibazirkan.. party ini padat dengan aktiviti start dari awal hinggalah ke akhirnya..


Haziq dan kawan2nya memulakan aktiviti tembak menembak di sekitar kawasan rumah..



Ketika para abang sibuk berperang dengan pistol air masing2.. yang si kecil pula sibuk bermain bubbles.. termasuklah anak saya ;-)










Saya sedikitpun tidak merasa kekok bersama2 dengan mereka ini.. semuanya sporting belaka.. malah kadang2 saya jugak ditembak mereka.. tapi saya kata awas.. jangan sampai kena camera.. hahhaha! suruh lah mereka buat apa.. dengan rela hati mereka akan melakukannya. Seronok saya tgk kegembiraan pada muka masing2.. di suruh pose berbagai gaya pun mereka buat.. kadang2 tak disuruh pun mereka tetap pose juga... :D hai anak2.. terbayang2 macamanalah pulak agaknya anak saya bila sudah besar nanti ;-)






Selepas acara tembak menembak.. bermulalah pula acara memotong kek.. di atas pentas yang dihias menarik.. birthday boy dikerumuni rakan taulan untuk sama2 menyanykan lagu besday untuknya..








Sebaik selesai nyanyi besday .. snow flakes pun berterbanganlah ke udara.. seronok tengok bila derang ni berebut nak sembur snow flakes tu.. lagi satu pengalaman baru buat saya.. :D something different from the party i've attend before..






Lepas potong2 kek acara games pun dimulakan incharged by Haziq's aunty . Start dengan musical chair.. saya rasa semuanya terhibur waktu tu.. tak kira yang mengambil bahagian ataupun yang hanya menjadi penonton sahaja..








Lepas musical chair ada kotak beracun pula.. masa ni semua org kenalah sporting dan kena buat setiap yang diarahkan.. macam2 ada.. ada yang kena mengembek mcm kambing.. ada yang kena meniru aksi si ungka.... ada yang kena menari disco.. dan ada jugak yang kena menyanyi.. untungnya mereka semua memang sangat2 sporting.. rasanya hampir semua yang mengambil bahagian dapat hadiah kan..







Dan akhir sekali.. adalah masa yang ditunggu2 iaitu pinata time!! cantik sungguh pinata tu rasa sayang pulak nak tarik.. hehhehe seronok lah bila dengan budak2 besar mcm ni sebab semua bende derang leh buat and participate tanpa rasa segan silu.. waktu pinata ni pun bersungguh2 mereka berebut kutip gula2 tu.. dan waktu tu jugak ada party string!! Memang meriah yang amat sangat party yang satu ini saya rasa.. mungkin sebab mereka dah besar kan.. jadi party macam ni memang satu yang di tunggu tunggu lah oleh mereka..





Bila majlis hampir berakhir cuaca pun mula mendung menandakan hari nak hujan.. Sebagai penutup majlis, ada pula majlis penyampaian goodies utk para tetamu yang datang.. sungguh tersusun saya rasa majlis ni.. masa nak bagi goodies bags ni pun macam acara penyampaian hadiah pulak..




Dan akhir sekali ada group photo buat semua kanak2 yang terlibat .. seronok melihat telatah mereka masa ni.. macam2 aksi yang mereka buat.. hehehe :D sungguh memudahkan kerja saya.. ekkekeke





Sememang nya party ni sangat perfect sekali pada pandangan saya.. dari segi perhiasan.. deco.. makanan dan persediaan yang di lakukan semuanya hebat belaka.. Sebenarnya.. Auntie Haziq sendiri yang menyediakan itu semua.. She said some of the decos she bought from Singapore (she work there) and some are from KL. Saya suka semua deco, banner, flags and especially the stage..difahamkan stage tu dah berada di situ masa January lagi masa mereka sambut bday Haziq's sister (which i missed due to my schedule.. hehe a bit frust actually ;-)) dan stage itu akan terus berada di situ sampai bulan June nanti untuk harijadi his another sister.. dan insyaallah panjang umur.. saya akan meraikan bersama2 mereka sekali lagi ;-)


To Leen (Haziq's aunt) thanks for your trust.. u have done a very good job here.. i'm sure Haziq was damn happy with his party and very proud of u too.. They are so lucky to have an auntie like you! Pasni bolehlah akak suh awak jadik our party planner pulak yer.. ;-) see u again in June Insyaallah.. i'm waiting for more sweet girlish stuff lak pasni.. cannot imagine what will be your idea next :-) and really cannot wait for the day.. Happy planning!


oh ya.. lupa pula.. i guess Haziq mesti sudah puas tgk gambar2 dia ni including the one yg dalam CD tu kan.. hehe and he even told his auntie that he looks pretty great in the pics.. oh dear Haziq.. dekat luar pun awak memang comel tauuu!!


"Kakak...thanks mucho!! Totally satisfied!! Awesome!!Very wonderful touch..cam everyone else puji....C u soon in June!"
~Leen, Haziq's Aunt

Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors