Tuesday, August 18, 2009

Bercerita tentang Impian.

Setiap kali berhadapan dengan kanak-kanak, saya pasti ada impian. Satu.. impian membawa kanak2 tu balik ke rumah setelah photoshoot. Dua.. impian untuk menculik mereka dari ibu bapa mereka..LOL! just kidding.

Sebenarnya impian saya mudah. saya mengimpikan mereka mudah mesra dengan saya, walaupun pertama kali mereka tengok muka saya tapi hati mereka terpaut dengan saya.. memaut hati kanak2 tidak lah sama dengan memaut hati pakwe anda ye kawan.. memaut hati kanak2 tidak perlu perancangan yang jitu ia akan datang sendiri ibarat love at the 1st sight. Ye.. saya mengimpikan kanak2 itu jatuh cinta pandang pertama dengan saya.. sebab.. 2 jam dari detik mata bertemu mata nanti.. mereka adalah hak milik saya..

Saya juga mengimpikan kanak2 itu menjadi seperti diri mereka sebenar.. tidak perlu takut dengan saya.. walaupun mungkin ada yang melihat badan saya seperti monster LOL! saya mengimpikan mereka berborak2 dengan saya macam saya kawan lama mereka.. bergelak ketawa dengan saya seperti tidak ada orang lain di situ.. dan saya mengimpikan mereka enjoy setiap detik waktu mereka bersama-sama saya.

Dan sebenarnya (bak kata Yuna) saya selalunya dapat memenuhi impian2 itu.. Gambar2 mereka di bawah ini adalah antara mereka yang sudi memenuhi impian saya.

Terima kasih Zarith Sofea dan Yazmin Myra.

Tidak perlu saya bercerita lanjut rasanya tentang apa yang kami alami waktu itu.. it was just.. love at the 1st sight.Sudi-sudilah melihat gambar2 ini k!
















mereka sebenarnya ada seorang adik yang masih lagi kecil.. dan saya mesti cakap yang ini adalah antara adik beradik yang paling mudah untuk saya ambil gambar bersama2..
Zara Milya.. terima kasih dengan senyuman itu. Auntie sudah rindu kamu!







Dan.. Impian saya yang terakhir, agar mungkin berbelas tahun atau berpuluh tahun akan datang, anak2 ini akan melihat kembali gambar2 mereka di usia mereka kanak2 dan menjadikannya satu kenangan yang indah buat mereka untuk menempuh hari2 yang akan datang. Impian saya supaya apabila mereka melihat kembali gambar2 itu.. mereka akan mengenang kembali saat2 yang berlaku ketika itu dan kasih sayang antara mereka, yang mana telah saya dokumen kan dalam sebuah gambar yang kaku tetapi penuh dengan memori yang tersirat di sebalik itu.

Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors