Thursday, September 22, 2011

Al-Fatihah

" Memang best.. Earlier we are closed friend, now our kids continuing the relationship. Not only the pics is lovely, but the meaning behind is sweet.. "

Ini adalah antara kata-kata yang pernah dituliskan oleh salah seorang junior saya di sekolah menengah dulu; Ku Noorhayati Ku Yakub yang sentiasa memberi semangat kepada saya dan EOG walaupun hanya melalui penulisannya. Banyak lagi yang pernah dituliskannya untuk saya.. tidak mampu saya catat satu persatu. Mungkin dia tak tau betapa selama ini saya sangat menghargai dan merasakan apa yang pernah ditulisnya mempunyai maksud yang mendalam terhadap saya dan kerja-kerja saya selama ini. Adakala, walau kita tak dapat bersua, tapi dengan kata-kata, besar impaknya dalam kehidupan kita sehari-hari. Saya tidak pernah berkesempatan bertemu dengannya selepas habis sekolah, tapi saya tahu dia selalu mengikuti gambar-gambar yang saya ambil di sini, sentiasa memberikan komen-komen yang positif dan kami hanya sempat berhubungan melalu FB sahaja dan berborak melalui status-status di FB kebiasaannya.

Tapi semalam.. saya menerima satu berita yang sangat meluluhkan hati saya. Dia sudah kembali kerahmatullah malam semalam di atas sebab menganggung penyakit yang dideritai nya beberapa tahun kebelakangan ini. Penyakit yang dirahsiakan dari pengetahuan umum.. Berulang kali saya membaca blognya hari ini, dan kekuatan dan semangatnya sangat saya kagumi. Luluh hati saya terutamanya sebagai hati seorang ibu.. Entry terakhirnya bertajuk "Tenang di sini".

Ude @ Ku Noorhayati Ku Yakub. Damailah dan tenanglah engkau di sana, dik. Segala keihklasan Ude ketika memberi semangat dekat akak selama ni akan akak ingat, akan akak kenang sampai bila-bila. Akak mendoakan Allah membalas segala kebaikan Ude pada akak selama ini kerana tanpa Ude sedar sebenarnya kata-kata Ude selalunya dapat memberi kekuatan kepada akak.

Buat semua yang membaca, saya pohon keihklasan dan kebaikan semua untuk menghadiahkan Al-Fatihah buatnya dan mendoakan kesejahteraannya di sana agar Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan dia tergolong dalam orang-orang yang beriman.

Buat kita yang masih ada orang yang tersayang, hargailah setiap detik itu. Hargai setiap perkara kecil yang berlaku dalam hidup kita, setiap perkara kecil yang orang lain lakukan untuk kita. Bersyukur dan berterima kasihlah.

Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors