Tuesday, March 7, 2017

{365 - one photo a day, everyday} February 2017

Ah~ sekejap sahaja rasanya, sudah habis pun bulan february. Sekarang sudah hampir tamat minggu pertama bulan March. Ke manakah masa itu pergi? Moga-moga kita semua ditunjukkan arah untuk memanfaat setiap masa yang diberikan kepada perkara-perkara yang mendatangkan kebaikan. Kita ini manusia tidaklah sempurna. Ada ketikanya lalai. Tapi manusia yang berusaha pemberbaiki diri sedikit demi sedikit, sehari demi sehari, sudah pasti tidak akan menimbulkan penyesalan di hati pada penghujung hidupnya kelak. Kita ni lemah. Pada Tuhan, kita mintalah kekuatan itu ada pada diri kita.

Bulan February dalam hidup saya agak sibuklah juga. Alhamdulillah dengan rezeki photoshoot yang masih Tuhan kurniakan membuatkan jadual saya agak ketat dan tidaklah boleh hendak ber'leasure-leasure' sesuka hati. Gambar-gambar pelanggan perlu dilunaskan. Album-album perlu disiapkan. Maka ada waktunya saya terpaksa mengetepikan sedikit soal projek fotografi peribadi saya ni. Bila dah dapat 'tune' nya semula.. saya sambung. Yang penting tidak berhenti.

Untuk konsisten ambil gambar hari-hari ini memerlukan kecekalan, bukan sahaja dari segi azam, tetapi juga dalam bentuk tindakan. Untuk bulan February yang lepas, dalam 28 hari, sebenarnya terdapat 5 hari yang saya skip atau dengan kata manisnya; tidak sempat merakam. Ada waktu rasa malas. Tapi banyak waktu, apabila sudah di penghujung hari.. baru lah teringat!! Oh Am Gee! Gambar hari ni tak ambik!! Namun begitu, saya sempat' cover' kelompongan itu dengan mengambil lebih dari sekeping gambar untuk hari-hari tertentu.

Ini projek saya. Dari awal saya dah tetapkan dalam hati, tak mahulah sehingga ia menjadi beban, sehingga saya tak seronok ingin melakukannya. Jadi, My Project My Rules! hehehhee. Sehingga kini, sekurang-kurangnya tidaklah saya merasa terbeban langsung, malah bila melihat setiap keping gambar yang telah saya rakamkan untuk menjadi memori kami sekeluarga, saya merasa bersyukur sebab saya mencari masa dan ruang untuk melakukan semua ini.

Oklah, kalau dah bercakap kang tak mahu berhenti. Inilah dia memori-memori peribadi saya yang dapat saya rakamkan sepanjang bulan February yang lepas.

Bulan 3 mudah-mudahan saya rajin dan paksa diri saya untuk merakam memori anak saya dengan bersungguh-sungguh lagi. Bulan 3 ada cuti sekolah kan?? Hooray!! Tapi mari exam dulu! :-))



Blog Archive

Contact

E-mail : eyesofgrace@gmail.com

Followers

Online Visitors